Beszéljünk zöldségeket! Avagy réztartalmú ásványok kutatása zöldpalában

Strasszer, M., & Pandur, A. (2024). Beszéljünk zöldségeket! Avagy réztartalmú ásványok kutatása zöldpalában. Középiskolai Földrajzi Lapok, 2(1), 9–20.

Kutatásomban egy nyugat-tanzániai zöldpalát vizsgáltam, hogy meghatározzam a jellegzetes zöld színét adó ásványfázisokat. A mintán a kőzetszövettől már ránézésre jól elkülöníthető kisebb csoportokban kristályosodott ásványok vannak jelen, melyeknek három típusát lehet megkülönböztetni. Az első típus haragoszöld, a második mélykék, a

Kincs, ami nincs: a hévízi gyógyiszap nyomában

Vigh, L., Takács, A., & Vigh, V. (2024). Kincs, ami nincs: a hévízi gyógyiszap nyomában. Középiskolai Földrajzi Lapok, 2(1), 1–7.

Magyarország több fürdőjében hévízi iszapkezelést vehetnek igénybe a gyógyulni vágyók, így lakóhelyemen, Sárváron, a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdőben is. A fürdőben tett látogatásom során kiderült, hogy az elnevezés mint hévízi gyógyiszap csak részben állja meg a helyét, az iszapot már

Felhívás

A tehetséggondozás szándékával indított oldalunk szeretettel várja az akár földrajzérettségire, akár tanulmányi versenyre készülő, esetleg egyetemi földrajz szakon továbbtanulni szándékozó középiskolai diákok és felkészítő tanáruk közös kutatási eredményét, projektmunkájuk tapasztalatait társszerzős formában (szaktanár és diák) bemutató írását.